Gradimir Gojer / SMISAO KULTUROLOGIJSKOG DJELA AMIRA BRKE

__________________________________________________________________

Jasno je da jedna takva renesansna pojavnost, kakva je objektivno ukupna angažiranost Amira Brke, nema u bh. koordinatama adekvatan vrijednosni tretman. Posebno u kontekstu širokog polja kulturologijskih oblika rada

__________________________________________________________________

Nesumljivo prva i najznačajnija osobnost tešanjske kulture u našoj suvremenosti, Amir Brka je pokazao nekoliko komponenata svoje stvaralačke svestranosti. Nije mu trebao, niti mu danas treba veliki grad i život u njemu da bi svoj stvaralački habit razvihorio širokim vidicima, nastojeći, u isto doba, kozmopolitizirati svoj literarni zavičaj i stajno mjesto svojih angažmana. On je precizno detektirao zavičajnō u svom mišljenju kao genezu budućega opserviranja globalističkih suština u svom djelu. Naravno, u nedvosmisleno iskazanom humanističkom kontekstu!

U bh. kulturi Brka se konstituira prije svega svojim razbokorenim književnim djelom. Njegov autentični poetski pjev privukao je i konstantno privlači pozornost kritičke misli u regionalnim razmjerama, a originalnost njegovih proznih radnji, u suglasju sa kulturologijskim pothvatima i krajnje preciznim osobnim verifikacijama povijesnih pojava i kulturno-povijesnoga naslijeđa, već sad su od teško procjenjivog značaja i goleme vrijednosti u svakom ozbiljnom promatranju tokova umjetničke pulsacije u Bosni i Hercegovini.

Ne treba zaboraviti da Amir Brka svojim stvaralačkim uvidima kulturologijskog i književno-povijesnoga karaktera precizno detektira i određuje društvene neuralgije, argumentirano žigošući sve ono što je bilo zabluda ili tragična, do kraja nerazobličena pojavnost krajnje štetna za pojedince i širu zajednicu.

Brkin, pak, rad na formiranju i razvoju izdavačke djelatnosti Centra za kulturu i obrazovanje u Tešnju rezultira prestižnim izdavačkim projektima koji obuhvataju sve žanrove, a odziv najznačajnijih bh. i regionalnih autora i njihova želja da budu objavljeni upravo u okviru izdavačke djelatnosti Centra za kulturu i obrazovanje govori o ugledu koji prije svega Brka priskrbljuje svojim uredničkim, redaktorskim i ukupnim vođstvom u ovoj rafiniranoj djelatnosti izdavaštva i spisateljstva. Treba potcrtati da Amir Brka cjelokupnu izdavačku djelatnost, i u menadžerskom smislu, pozicionira iznalazeći u složenim ekonomskim situacijama neophodna sredstva kako bi ovaj segment djelatnosti svoga Centra nesmetano ostvarivao, pa čak imao i jasno izražene razvojne tendencije.

Kao direktor Centra, Brka razvija i druge grane tvoraštva, kompatibilne primarno književnoj i izdavačkoj produkciji. Njegovim upornim angažiranjem, likovna scena grada Tešnja, po svojoj raznovrsnosti, brojnosti istupa i izlagačkoj propulzivnosti, postaje takmacem mnogim većim gradskim kulturnim središtima…

Aktivan i u pomoći razvoju tešanjskoga tradicijom bogato opervaženog amaterskog teatra, Amir Brka uspostavio je temelje za svestrani razvoj svih kulturnih i umjetničkih disciplina, saobraženih tradicijama i vremenu u kojem živimo.

Brka je iznimno lucidno u jednome mandatu vodio i Društvo pisaca Bosne i Hercegovine kao njegov predsjednik.

Njegov stvaralački angažman nije ostao nezamijećen. Međutim, u sredini kakva je bosanskohercegovačka, svaka je iole ozbiljna djelatnost u oblasti kulture jednostavno neprepoznata u koordinatama ozbiljnoga valoriziranja. Jasno je da jedna takva renesansna pojavnost, kakva je objektivno ukupna angažiranost Amira Brke, nema u bh. koordinatama adekvatan vrijednosni tretman. Posebno u kontekstu širokog polja kulturologijskih oblika rada.

Manifestacije koje je organizirao i organizira Centar za kulturu i obrazovanje nikada nisu bile jednoznačne i u pravilu su donosile gradu Tešnju, ali i BiH, dragocjen doprinos u svakom pogledu. Zato je, posebno kvalitet, ali i broj manifestacija Centra, iza čijih sadržaja je redovito stajao Amir Brka, punim tvoračkim dignitetom uspostavljao i uspostavlja kriteriologiju za slične pothvate koji se niti po jednoj komponenti ne približavaju razini produkcije ovoga kulturnog jezgra tešanjskog.

Kulturologija kao znanost dat će u vremenskim presjecima tačne parametre rasta kulturnog života u Tešnju, ali već sad je jasno da u većini bh. sredina centre za kulturu smatraju prevaziđenim i kulturnom okaminom. A svojevrsnom mudrom i krajnje racionalnom politikom rukovođenja Amir Brka je pokazao da je takva konstatacija jednostavno produkt, jednom riječju kazano, nekreativnosti i nerada pojedinaca i takvih kolektiva. U takvom bh. ozračju, Amir se nametnuo potpuno novom metodologijom rada u instituciji stare, pa po mnogima i prevaziđene konstitucije, što svakako domeće vrijednosno značajne poene za jednu potpuno novu kulturnu logiku.

Značaj poetskog stvaralaštva Amira Brke u kontesktu bh. književnosti 20. i 21. stoljeća naravno da treba ocjenjivati u odnosu na druge relevantne pjesničke opuse, ali kada ga promatramo u odnosu na njegov kulturologijski i menadžerski angažman, treba zamijetiti da je, i na jednoj i na drugoj strani, mjera ono što karakterizira ovu kulturalnu osobnost. A kada znamo koliko malo mjere egzistira u današnjem životu uopće – tek onda je jarko ocrtana pozicija ovoga pjesnika, organizatora i svestranoga menadžera na obzorima nimalo obećavajućeg ambijenta bh. kulturne scene.

About Tesanj Net

Komentariši